'Imagocampagnes vaak niet onderscheidend'
Imagocampagnes op de arbeidsmarkt zijn vaak niet onderscheidend. Dat meldt Maqer (specialist in e-recruitment en bedrijfcultuur) naar…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Ondanks de nadruk die communicatiebureaus leggen op 'branding' in arbeidsmarktcommunicatie, is de diversiteit in bedrijfsimago's onder middelgrote ondernemingen ver te zoeken, stelt Maquer. Zo presenteren 24 van de 44 bedrijven in 'Het Carriere Jaarboek 2001' zich als bedrijf met een 'informele cultuur'. Verder gaan 26 bedrijven prat op hun 'dynamische cultuur' en 21 bedrijven noemen zich 'resultaatgericht'. Die eenvormige presentatie gaat volgens het bureau ten koste van de aantrekkelijkheid van middelgrote ondernemingen voor werkzoekenden. Alleen multinationals en bedrijven met een AEX-notering zouden kunnen volstaan met een algemeee bedrijfsimago.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid