Overslaan en naar de inhoud gaan

Facebook heeft groter bereik op mobiel dan Google

Google heeft van alle mediaexploitanten in Nederland nog altijd het grootste totaalbereik online (alle platformen), maar Facebook staat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit de junicijfers van Dutch Digital Media Measurement (DDMM) van Vinex. Google heeft (zonder YouTube) een bereik op alle platformen van 82,6 procent. Facebook is tweede met 77,4 procent.

Google heeft het grootste bereik via de pc/laptop: 71,8. Facebook komt uit op 54,3. Op mobiel doet Facebook het beter met 44,2, tegen Google 39,8 procent. Op de tablet ontlopen de twee online giganten elkaar niet veel: Google is iets groter met 35,4 tegen 33,6.

In de toptien staan ook Google Search (derde), Google Maps (5), WhatsApp (onderdeel van Facebook, 7e) en Buienradar (onderdeel RTL Nederland).

Mediaexploitanten
Kijken we puur naar de uitgevers/mediaexploitanten  dan valt op dat NOS.nl en Nu.nl mobiel ook een groter bereik hebben dan op de pc/laptop. NOS.nl heeft ook op de tablet een groter bereik dan op pc/laptop. Op de mobiel komt de NOS uit op 25,2, op tablet 18,2 en pc/laptop 16,3.
Nu.nl heeft een bereik van 23,2 op de mobiel, 19,3 op pc/laptop en 15,7 op tablet.

Ook de regionale publieke omroepen hebben een groter bereik op mobiel (18,5) dan op pc/laptop (12,9). Op tablet komen ze uit op een bereik van 12,0 procent.

De Telegraaf heeft een groter bereik op pc/laptop (17,7) dan op mobiel (12,3) en tablet (11,3). Dat geldt ook voor AD met respectievelijk 14,1, 11,8 en 9,1 procent.


related partner content for mobile comes here

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in