Overslaan en naar de inhoud gaan

Enorme verliezen voor mediareuzen News en Vivendi

News Corporation, het mediaconglomeraat van Rupert Murdoch heeft een verlies geleden van ruim 6,3 miljard euro ondanks een toegenomen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het toegenomen verlies bij News Corp. is vooral te wijten aan een afschrijving van 1,9 miljard euro op investeringen in de elektronische programmagidsenfirma Gemstar, aldus Campaign. Hoewel de omzet van Murdoch’s mediagroep met 10 procent toenam tot 15,2 miljard euro, daalde de nettowinst met 8 procent tot 636 miljoen euro. Inkomsten uit advertenties daalden met 12 procent, terwijl bij filmdivisie 20th Century Fox de winst meer dan verdubbelde tot 473 miljoen euro door kassakrakers als Ice Age en Star Wars Episode II.

related partner content for mobile comes here

Het verlies bij Vivendi Universal is voor 11 miljard euro te wijten aan afschrijvingen op betaalde goodwill voor dochters als Canal+ en Universal Music en internet- en telecomactiviteiten, zo meldt de Volkskrant vanmorgen. Het Franse bedrijf kondigde direct een verkoop van minstens 10 miljard aan onderdelen aan waarvan de helft al binnen negen maanden gerealiseerd dient te zijn. Zo wil men af van ‘enkele buitenlandse betaaltelevisie-activiteiten, een softwaremaker en de voetbalclub Paris Saint Germain.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in