DMSA: bedrijfsleven benadeeld door opt-in


Op 6 december nam de Raad van Telecommunicatieministers een beslissing
genomen over een richtlijn die de Telecomprivacyrichtlijn moet vervangen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Raad kiest hierbij voor een verbod op ongevraagde reclame via e-mail
(opt-in regime). Eerder had het Europees Parlement echter besloten dat de
lidstaten zelf mogen bepalen of in hun land een opt-in of een opt-out regime
moet gelden. De DMSA vindt het verbod overbodig omdat er met de
huidige regelgeving al tegen de ongewenste gevolgen van reclame via e-mail
kan worden opgetreden. Zij is dan ook een groot voorstander van het unanieme
SER-advies op dit punt. Dit advies luidt: opt-out voor bedrijven die
zelfregulering onderschrijven ondersteund door een wettelijk opt-in voor
bedrijven die dat niet doen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid