Overslaan en naar de inhoud gaan

DMSA: bedrijfsleven benadeeld door opt-in

De DMSA betreurt het besluit van de Raad van Telecommunicatieministers om voor een opt-in regime bij e-mail te kiezen. Hiermee wordt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op 6 december nam de Raad van Telecommunicatieministers een beslissing

related partner content for mobile comes here

genomen over een richtlijn die de Telecomprivacyrichtlijn moet vervangen.

De Raad kiest hierbij voor een verbod op ongevraagde reclame via e-mail

(opt-in regime). Eerder had het Europees Parlement echter besloten dat de

lidstaten zelf mogen bepalen of in hun land een opt-in of een opt-out regime

moet gelden. De DMSA vindt het verbod overbodig omdat er met de

huidige regelgeving al tegen de ongewenste gevolgen van reclame via e-mail

kan worden opgetreden. Zij is dan ook een groot voorstander van het unanieme

SER-advies op dit punt. Dit advies luidt: opt-out voor bedrijven die

zelfregulering onderschrijven ondersteund door een wettelijk opt-in voor

bedrijven die dat niet doen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in