DMSA: bedrijfsleven benadeeld door opt-in
Op 6 december nam de Raad van Telecommunicatieministers een beslissing
genomen over een richtlijn die de Telecomprivacyrichtlijn moet vervangen.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe Raad kiest hierbij voor een verbod op ongevraagde reclame via e-mail
(opt-in regime). Eerder had het Europees Parlement echter besloten dat de
lidstaten zelf mogen bepalen of in hun land een opt-in of een opt-out regime
moet gelden. De DMSA vindt het verbod overbodig omdat er met de
huidige regelgeving al tegen de ongewenste gevolgen van reclame via e-mail
kan worden opgetreden. Zij is dan ook een groot voorstander van het unanieme
SER-advies op dit punt. Dit advies luidt: opt-out voor bedrijven die
zelfregulering onderschrijven ondersteund door een wettelijk opt-in voor
bedrijven die dat niet doen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid