Overslaan en naar de inhoud gaan

De online-marketingaudit

Voor succesvolle onlinemarketing moet de onlinestrategie continu worden verbeterd. Meten = verbeteren. Op basis van aantallen bezoekers en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

E-business-specialist Dr. Hjördis Gräf schetst het instrumentarium voor een online-marketingaudit. Het uitgangspunt is dat klanten op de website op hun persoonlijke voorkeuren gebaseerde interactie kunnen aangaan (customization) en daartoe maximaal worden geïdentificeerd. Dit wordt bijvoorbeeld bereikt door te werken met cookies of persoonlijke registratie. Bij een audit worden via de logfiles de marketingkengetallen afgeleid, die inzicht geven in de daadwerkelijke bindingsperformance en daarmee in het succes van de website. Dit zijn:

related partner content for mobile comes here

<> bekendmakingseffectiviteit (effectiviteit van de promotie via klassieke media);

<> contactefficiëntie (mate waarin prospects naar de site worden gebracht);

<> interactie-efficiëntie (aantal personen dat op de site technische-interactieactiviteiten uitvoert);

<> dialoogeffectiviteit (aantal personen dat persoonlijke-interactieactiviteiten uitvoert);

<> omzettingseffectiviteit (omzetting van bezoekers in kopers);

<> systeembinding (gebruikers die bij herhaling technische-interactieprocessen aangaan);

<> communitybinding (gebruikers die bij herhaling eigen bijdragen leveren);

<> klantenbinding (gebruikers die bij herhaling aankopen doen)

< SIZE=1>bron = absatzwirtschaft 11/2000, 5 pgs<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in