Consument blijft trouw aan bank


Dit blijkt uit onderzoek van KPMG onder ruim vijfhonderd Nederlandse consumenten. Het vertrouwen in de bank is vergeleken met 2008 gelijk is gebleven. Slechts 7% vindt dat het vertrouwen is gegroeid als gevolg van de acties die de bank heeft ondernomen. Niet meer dan 13% is van mening dat de bank voldoende maatregelen neemt om het vertrouwen te herstellen.
Toch geeft ruim 70% van de onderzochte consumenten aan niet van bank te zullen wisselen. Slechts 5% overweegt over te stappen naar een andere bank. Van hen geeft 40% aan dat de vergoeding die de bank vraagt voor zijn producten en diensten de belangrijkste reden is om van bank te veranderen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS'Ondanks het feit dat de consument nauwelijks van bank verandert, heeft de relatie met de bank de afgelopen jaren een flinke deuk opgelopen', zegt Lex Dekkema, partner bij KPMG Financial Services.'De consument blijkt in het algemeen in beperkte mate tevreden over de dienstverlening van de bank en de wijze waarop de bank met de klant communiceert.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid