Overslaan en naar de inhoud gaan

Cheil bedenkt VR-game voor verkeersveiligheid

‘Beat The Street’-game confronteert kinderen met gevolgen van hun keuzes en acties
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Elke dag fietsen duizenden jonge kinderen heen en weer naar school. Jaarlijks worden velen van hen slachtoffer van een verkeersongeval, in tientallen gevallen zelfs met dodelijke afloop. Grootste oorzaak: onervarenheid in het verkeer.

related partner content for mobile comes here

Om daar iets aan te doen, ontwikkelden Cheil en Samsung in samenwerking met Veilig Verkeer Nederland de gratis virtual reality-game ‘Beat The Street’. In de VR-game ervaren kindernen verschillende gevaarlijke verkeersituaties, maar dan levensecht.

Ze moeten keuzes maken en actie ondernemen; bijvoorbeeld goed kijken, oversteken of juist wachten. Door de bewegingssensoren in de Gear VR krijgen ze live feedback en worden ze spelenderwijs geconfronteerd met de gevolgen van hun acties.

De app is gratis binnenkort te downloaden in de Oculus Store en te gebruiken met de Samsung Gear VR of andere VR-oplossingen. Daarnaast kunnen onderwijsinstellingen een ‘Beat The Street’ virtual reality-setje .

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Credits
Bureau: Cheil
Creatie: Taco Zuidema, Huib Maaskant, Geert-Jan Bijlstra, Ton van Jole, Annemiek den Uil Account: Judith Langeslag, Sanne Kleindijk-Zaalberg, Mariska Kloezen Strategie: Hans van Gils Verantwoordelijk bij Samsung: Gerben van Walt Meijer, Susanne Damen, Anne ter Braak, Femke Koenen
Verantwoordelijk bij Veilig Verkeer Nederland: Rob Stomphorst Productie: WeMakeVR, FatFred
Website

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in