Overslaan en naar de inhoud gaan

Amstel komt met nieuw drankje: Radler

Amstel brengt in maart een nieuw product op de Nederlandse markt: Radler, een mix van Amstel bier en citroenwater.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het product komt oorspronkelijk uit Midden- en Oost Europa. De mix van Amstel bier en citroenwater bevat 2% alcohol.

related partner content for mobile comes here

Hans Bohm, Marketing Directeur Heineken Nederland: ‘De combinatie van sprankelend citroenwater en Amstel bier maakt Radler een alternatief voor die momenten dat extra verfrissing gezocht wordt. De vergelijking met bier voorzien van een citroensmaakje ligt misschien voor de hand, maar het verschil is groot.’

Het verhaal van Radler is volgens Amstel:
‘Op een middag in juni 1922 werd in Zuid-Duitsland een fietstocht georganiseerd met meer dan 13.000 fietsers. Het café van Franz Xavier Kugler was gelegen aan de route. Hij kreeg het zo druk dat zijn bier op dreigde te raken. Hij bedacht daarom een verfrissende oplossing. Hij mixte pils met sprankelend citroenwater. “Speciaal voor de fietsers”, zei Kugler en hij gaf zijn mix dan ook de naam Radler.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in