Overslaan en naar de inhoud gaan

51 procent van de werkende mensen vindt een kledingcode zinvol

Bedrijven moeten letten op wat ze communiceren via kleding, vindt image-consultant Claudia Hulshof.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

51% van de werkende mensen vindt een kledingcode op het werk zinvol, 14% twijfelt. Die kledingcode is er echter meestal niet, zo blijkt uit een enquête onder 365 werkende respondenten over kleding op het werk.

related partner content for mobile comes here

Kwaliteiten

Er is veel onzekerheid over hoe je je het best kunt presenteren op je werk. Tegelijkertijd toont onderzoek van Sociaal en Cultureel Planbureau (december 2014) aan dat ‘looks’ bij sollicitaties belangrijker zijn dan je kwaliteiten. Hoogste tijd om daar aandacht aan te besteden, aldus Claudia Hulshof, image-consultant en journaliste. Ze deed onderzoek naar kledingstijl op het werk en is auteur van het boek ‘Signalen – kledingstijl op je werk’, dat deze week verschijnt.

Huisstijl

‘Vreemd, dat we onze kantoren representatief in willen richten, dat we kapitalen besteden aan onze huisstijl, marketing en communicatiemiddelen, en soms maar weinig letten op welk verhaal we vertellen door de kleding die we dragen. Terwijl we met een huisstijl of kantoor geen zakendoen en met mensen des te vaker’, aldus Hulshof.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in