Overslaan en naar de inhoud gaan

#SXSW16: Gary Vaynerchuck over ondernemerschap en succes

Ga je naar SXSW, dan kun je niet om hem heen.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Ook dIt jaar staat Gary Vaynerchuck op het podium van SXSW. Niet om voor een presentatie of live interview, maar een Q&A met het publiek. Alleen Gary V. met een microfoon en voor hem een lange rij mensen die hem het hemd van het lijf vragen over ondernemerschap en succes: .

Met zijn intensiteit en energie weet Vaynerchuck hoe hij die lange rij op een goede manier snel korter kan krijgen. Voor wie Vaynerchuck nog niet kent, een korte introductie. Daarna een samenvatting van de belangrijkse adviezen die hij deelde met zijn publiek.

Gary V.
Zoon van een drankenhandelaar, die in de gaten kreeg dat veel mensen wijn als hobby hebben en hier veel geld in steken. Met dt inzicht besloot hij vol in te zetten op digitaal, waardoor hij zeer succesvol werd en uiteindelijk als gewaardeerd spreker op grote wereldwijde events kwam te staan. Dit was het startpunt voor Vayner Media en dit is nog steeds zijn business. 

related partner content for mobile comes here

Gary&;s ondernemerslessen

  • Hard werken is de enige variabele om je succes te maximaliseren
  • Mensen willen graag voor je werken als je je empathisch opstelt, de zelfde passie deelt en drive hebt.
  • Wat je niet kan controleren, moet je je niet druk om maken
  • Als ondernemer moet je niet in zak en as gaan zitten als het even tegen zit, maar je aanpassen aan de omstandigheden en dat ombuigen in jouw voordeel
  • Je zal regelmatig falen, omdat je risico neemt. Laat jezelf hierdoor niet uit het veld slaan.
  • Retailers moeten zich focussen op technologische ontwikkelingen. Beter nadenken over 1-uurs levering van je product dan dubben over welke A-locatie het beste is voor je winkel.

Gary over sociale media

  • Als een campagne op een platform niet aanslaat, dan ligt dit vaak niet aan de content maar aan het feit dat de content niet is aangepast aan de context van het platform. Hou altijd 100% focus op de context en de verwachtingen van de doelgroep.
  • Wil je jonge mensen onder de 25 jaar bereiken dan is Snapchat hét platform.
  • Facebook, Twitter, Pinterest hebben allemaal tijdlijnen. Snapchat heeft dit veranderd. Het is realtime en vereist een andere vorm van creativiteit. 
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in