Overslaan en naar de inhoud gaan

Starbucks wordt ook een bakker, sort of

Met La Boulange jaagt de koffieketen op Amerikanen die 's avonds een snelle hap willen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Starbucks kocht de broodjesketen (thuisbasis San Francisco) twee jaar geleden voor 100 miljoen dollar. Op 12 juni opent in Los Angeles de eerste nieuwe

related partner content for mobile comes here

Geen gekke stap als je weet dat een concurrerende ketens als bijvoorbeeld (pdf) (dat koffie, salades en broodjes verkoopt) 22 procent van zijn omzet uit de avondhap haalt. 

Het woord ‘bakery’ is uit de naam gehaald, omdat in tegenstelling tot andere bakkerijketens, die zo rond 19.00 de deuren sluiten, La Boulange tot 22.00 open zal zijn (voor die avondhap dus).

Op het menu staan sandwiches, salades, omeletten, maar ook croissants, burgers, cocktails, bier en wijn.

De romantiek van een authentieke Franse bakker

De investeerder van La Boulange, Next World Group, : ‘We hebben er alle vertrouwen in dat Starbucks trouw aan het La Boulange-merk blijft terwijl het ervoor gaat zorgen dat  ‘de romantiek van een authentieke Franse bakker’ voor consumenten in het hele land binnen handbereik komt.’ 

Sinds de overname is Starbucks in rustig tempo bezig met het uitrollen van het La Boulange-producten in de vestigingen. Ze zijn begonnen in Los Angeles  en vanuit daar naar onder andere San Francisco, Chicago, Seattle en Portland. New York City was de eerste stad aan de oostkust. In juli dit jaar moet de producten in .

Er was al wat gedoe over de , die niet bij iedereen in goede smaak vielen. Starbucks bracht zelfs een lemon-cake&;je (dat vanwege de La Boulange-producten was gesneuveld) .

Starbucks Eevenings

La Boulange is niet de eerste stap in een nieuwe richting.

Starbucks experimenteert sinds 2010 al met drank, met het zogenaamd -concept: Starbucks-cafés. 

Het moet de omzet omhoog stuwen. Zoals: de gemiddelde Starbucks-klant besteedt vijf dollar per bezoek. Een glas bier of wijn verdubbelt dit bedrag. ‘We staan nog maar aan het begin van onze groei en ontwikkeling. Vergelijk ons met een 20 hoofdstukken tellend boek: we zijn nog niet verder dan het vierde of vijfde hoofdstuk.’

De keten wil de komende jaren dit café-concept (dat op dit moment al in Seattle, Portland, Los Angeles, Atlanta, Chicago bestaat) verder uitrollen.

Op dit moment wordt sinds de alcoholkoopstart in 2010 in 40 vestigingen alcohol verkocht. Dat moeten de komende jaren worden.

Starbucks is al een tijdje bezig met de verkoop van meer non-koffieproducten. Het bedrijf kondigde dit jaar zijn langetermijnplan aan van het verdubbelen van de marktwaarde van het bedrijf tot 100 miljard (). 

PS publiceerde onlangs een geestig &;dialoog&; over Starbucks Evenings. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in