Overslaan en naar de inhoud gaan

Senseo komt met nieuwe merkidentiteit

Amsterdams brand design bureau Design Bridge heeft het redesign verzorgd, inclusief een nieuwe verpakking.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Koffiemerk Senseo heeft een geheel nieuwe merkidentiteit uitgewerkt. Deze is onlangs in heel Europa gelanceerd. Senseo zegt te willen staan voor ‘genieten, maar ook voor gemak’: het merk laat consumenten een breed scala aan koffiesmaken ervaren ‘zonder gedoe’. Samen met de klant heeft Design Bridge de merkpersoonlijkheid van Senseo opnieuw gedefinieerd: optimistisch. Ook zijn belangrijke elementen uit het designverleden van Senseo verbeterd, met name de Senseo ‘S’. Deze elementen zijn teruggeplaatst op een centrale plek in het ontwerp en staan zo symbool voor Senseo&;s kwaliteit en smaak. De voorgaande verpakking sloot niet goed aan op de richting die Senseo met het merk wil inslaan.


related partner content for mobile comes here



In de briefing is gevraagd de persoonlijkheid en authentieke waarden van het merk opnieuw in kaart te brengen. Dit was het startpunt voor het ontwikkelen van een nieuwe brand identiteit, een nieuw verpakkingsontwerp en brand guidelines voor alle uitingen van het merk. Senseo is een internationaal opererend merk, dat de nieuwe identiteit in verschillende markten en culturen wil uitdragen.


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in