'PR-bureausites scoren matig'
De tien onderzochte PR-bureaus, de meest verdienende in de VS, scoorde geen één bedrijf de maximale 50 punten. Alleen Fitzgerald en Sterling Hager behaalden 30-40 punten, terwijl Waggener Edstrom, Horn Group, Ruder Finn, Edelman en Applied Communications een magere voldoende scoorden. Wilson McHenry, PR21 en Schwartz eindigden onderaan de lijst.
Het usability-webzine LeFile.com keek bij de beoordeling naar vier onderdelen: de laadtijd van de homepage met een 56K modem, de mogelijkheid om media- of marketing-woordvoerders per e-mail te bereiken, de aanwezigheid van persberichten en bedrijfsnieuws en portfolio's of andere informatie over bureauprestaties. Op de meeste punten scoorden de tien PR-bureaus dus slecht. 'Effectieve communicatie begint bij de homepage als ingang van een bedrijf en eindigt met efficiënte contactmogelijkheden per e-mail. Dat is iets wat tenminste PR-bureaus zouden moeten weten', aldus hoofdredacteur William Dupuy in een cynisch commentaar op het onderzoek. (bron: PRNewswire)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid