Nederlanders solliciteren vooral uit de krant
Uit het onderzoek 'Werk en carrière in Nederland' dat uitgeverij Reader's Digest door marktonderzoekbureau NFO Trendbox liet uitvoeren, blijkt dat vrienden, familie en kennissen met 18 pct op een tweede plaats staan samen met de open sollicitatie, gevolgd door het uitzendbureau.
Nederlanders boven de 30 jaar maken meer gebruik advertenties en open sollicitaties en jongeren in de leeftijd van 18 tot 30 jaar meer via het uitzendbureau of de studie. Internet heeft bij het vinden van dehuidige baan nog geen grote rol gespeeld. In de toekomst lijkt dit beeld te worden bijgesteld. Bijna éénderde zal, wanneer zij nu op zoek zou gaan naareen nieuwe baan, hiervoor tegenwoordig het internet raadplegen. Meer dan de helft blijft zich nog steeds oriënteren via de kranten en tijdschriften.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaHet onderzoek beschrijft een tevreden arbeidsvolk. Ruim 90% van werkend Nederland is tevreden tot zeer tevreden over zijn of haar huidige baan. Plezier in het werk is voor 63% de belangrijkste reden voor deze hoge mate van tevredenheid. bijna de helft van de Nederlanders nog evenveel plezier in zijn werk heeft als drie jaar geleden. Bij vier op de tien Nederlanders is het plezier in het werk toegenomen. Een leuke baan, het krijgen van meer verantwoordelijkheid en een goede werksfeer zijn de voornaamste redenen.
Een goed salaris noemen Nederlanders pas op de vijfde plaats. Zowel in Nederland als in Zweden speelt salaris een minder belangrijke rol dan in andere Europese landen. Vrouwen (60 pct) zijn minder tevreden over hun salaris dan mannen. Meer dan 70% van alle respondenten heeft wel het gevoel dat mannen en vrouwen in de toekomst gelijkwaardiger beloond zullen worden. De gemiddelde werkweek van de Nederlander bestaat uit ongeveer 38 uur.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid