Investeringen in e-marketing nemen toe
Dat zijn de voornaamste uitkomsten van een retailonderzoek van Blue Martini Software, leverancier van crm-applicaties.
Bijna 60 procent van de zesduizend ondervraagde retailmanagers zegt via datawarehousing de meest waardevolle klanten te identificeren. 61 procent koppelt bovendien transacties van klanten in de winkel, dus op het Point-of-Sale, aan unieke klantvariabelen om deze klanten te identificeren. Door de meest waardevolle klanten te identificeren, kunnen retailers zich beter op deze klantgroep richten via elk klantcontactkanaal: in de winkel, via POS-systemen en interactieve zuilen (kiosks), op websites, in het callcenter en via e-mail en direct mail.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisUit het onderzoek blijkt dat met 43 procent de investeringen in e-marketing toenemen; de investeringen in direct mail bedragen veertig procent. De investeringen in e-marketing zijn erop gericht om meer verkeer in de winkels te genereren en om via e-mailcampagnes zowel de online- als de offline-omzet te verhogen. Daarnaast geven de ondervraagde retailers ook aan te investeren in technologie om meer inzicht te krijgen in klanten en om de klantloyaliteit te vergroten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid