Overslaan en naar de inhoud gaan

Investeringen in e-marketing nemen toe

Zestig procent van de Amerikaanse retailers begrijpen hun klanten en hun wensen en weten wie de meest waardevolle klanten zijn. Retailers…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zijn de voornaamste uitkomsten van een retailonderzoek van Blue Martini Software, leverancier van crm-applicaties.

related partner content for mobile comes here

Bijna 60 procent van de zesduizend ondervraagde retailmanagers zegt via datawarehousing de meest waardevolle klanten te identificeren. 61 procent koppelt bovendien transacties van klanten in de winkel, dus op het Point-of-Sale, aan unieke klantvariabelen om deze klanten te identificeren. Door de meest waardevolle klanten te identificeren, kunnen retailers zich beter op deze klantgroep richten via elk klantcontactkanaal: in de winkel, via POS-systemen en interactieve zuilen (kiosks), op websites, in het callcenter en via e-mail en direct mail.

Uit het onderzoek blijkt dat met 43 procent de investeringen in e-marketing toenemen; de investeringen in direct mail bedragen veertig procent. De investeringen in e-marketing zijn erop gericht om meer verkeer in de winkels te genereren en om via e-mailcampagnes zowel de online- als de offline-omzet te verhogen. Daarnaast geven de ondervraagde retailers ook aan te investeren in technologie om meer inzicht te krijgen in klanten en om de klantloyaliteit te vergroten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in