Overslaan en naar de inhoud gaan

ING genereert online het meeste bereik rondom de Gay Pride

Tijdens de Gay Pride haakten veel bedrijven in op dit evenement. Wat levert dit online op aan bereik?
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tijdens de Gay Pride heeft Buzzcapture een aantal bedrijven online gevolgd die mee hebben gevaren met de Canal Parade van afgelopen zaterdag in de Amsterdamse grachten. We keken naar het potentieel bereik wat zij hebben behaald rondom dit evenment. In dit onderzoek hebben we nieuwssites, blogs, fora en openbare social media meegenomen. De eigen uitingen van de bedrijven hebben we uitgesloten zodat het gaat om de potential earned reach van de bedrijven tijdens de Gay Pride.

related partner content for mobile comes here

Met kop en schouders

In onderstaande grafiek kunnen we zien dat ING hier met kop en schouders bovenuit steekt. De Kleur Het Leven-campagne van ING heeft veel publiciteit opgeleverd. Er is een kunstwerk gemaakt op de gevel van Carré, er hingen Kleur Het Leven-kleurplaten langs de route, pinautomaten hebben een kleurplaatachtergornd gekregen en er stond een artikel met Hein Knaapen (Chief HR Officer ING) in de Telegraaf. 

GayPride potential earned reach

ing

Nuon en PostNL eindigen op plaats 2 en 3.

Over Nuon zijn de meeste berichten gedeeld. Satiresite waar Nuon gevat op heeft gereageerd. Verder werd de campagne Roze Stroom en onderstaande post over de geaardheid goed opgepakt.

Nuon

PostNL verdient de prijs voor meeste unieke uitingen. Door brievenbussen roze te maken werden veel foto&;s gemaakt en vervolgens gedeeld op met name Instagram. Daarnaast werd ook de aankondiging voor het meevaren met de Canal Parade veel gedeeld. 

PostNL

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in