Ikea meest empathische merk
De Top 10 van de 55 deelnemende merken wordt verder gedomineerd door Nederlandse merken. De complete top tien luidt als volgt. Ikea op 1, vervolgens Albert Heijn, Bol.com, Hema, Douwe Egberts, Pickwick, Philips, De Efteling, Nokia en op de tiende plaats Unox. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 1700 Nederlanders, uitgevoerd door Ruigrok| NetPanel in samenwerking met strategisch adviesbureau Fronteer Strategy.
Martijn Pater van Fronteer Strategy zegt dat er een positief verband is tussen de mate van empathie en de aantrekkelijkheid van merken. Pater: ‘Dat is aangetoond in alle zes merkcategorieën die zijn onderzocht, zowel producten als diensten. Het gaat erom dat je als merk echt snapt wat jouw doelgroep wil; als je dat goed doet zal de klant je omarmen en nooit meer loslaten.’ Het klinkt volgens hem weliswaar vanzelfsprekend dat merken er goed aan doen om zich in te leven in de consument, maar er zijn nog te weinig merken die het ook echt doen.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisEmpathie is volgens Pater ‘een keuze’. Hij zegt dat Ikea met ’Design your own life’ voor een consequent empathisch beleid kiest. Pater: ‘De slogan is het boegbeeld van een empathische strategie, die in alle gelederen tot uiting komt. Het opnemen van ‘empathie’ of aanverwante begrippen in de kernwaarden lijkt dus niet onverdienstelijk, als het gaat om de aantrekkelijkheid van een merk.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid