Overslaan en naar de inhoud gaan

Ikea meest empathische merk

Ikea is de grote winnaar van de Empathie Monitor 2010.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Top 10 van de 55 deelnemende merken wordt verder gedomineerd door Nederlandse merken. De complete top tien luidt als volgt. Ikea op 1, vervolgens Albert Heijn, Bol.com, Hema, Douwe Egberts, Pickwick, Philips, De Efteling, Nokia en op de tiende plaats Unox. Dat blijkt uit een onderzoek onder ruim 1700 Nederlanders, uitgevoerd door in samenwerking met strategisch adviesbureau .

related partner content for mobile comes here

Martijn Pater van Fronteer Strategy zegt dat er een positief verband is tussen de mate van empathie en de aantrekkelijkheid van merken. Pater: ‘Dat is aangetoond in alle zes merkcategorieën die zijn onderzocht, zowel producten als diensten. Het gaat erom dat je als merk echt snapt wat jouw doelgroep wil; als je dat goed doet zal de klant je omarmen en nooit meer loslaten.’ Het klinkt volgens hem weliswaar vanzelfsprekend dat merken er goed aan doen om zich in te leven in de consument, maar er zijn nog te weinig merken die het ook echt doen.

Empathie is volgens Pater ‘een keuze’. Hij zegt dat met ’Design your own life’ voor een consequent empathisch beleid kiest. Pater: ‘De slogan is het boegbeeld van een empathische strategie, die in alle gelederen tot uiting komt. Het opnemen van ‘empathie’ of aanverwante begrippen in de kernwaarden lijkt dus niet onverdienstelijk, als het gaat om de aantrekkelijkheid van een merk.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in