Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Een echt goed idee is untouchable’ (Interview Achtung!)

SpinAwards: Mervyn ten Dam & Dick Buschman, oprichters Achtung!, genomineerd als Interactief Bureau van het Jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Was het zo’n goed jaar voor Achtung?

related partner content for mobile comes here

Mervyn ten Dam: ‘We hebben het heel druk gehad en heel hard gewerkt, maar we hadden niet verwacht dat we zo goed zouden scoren. Alle ingezonden cases zijn genomineerd, dus we zijn er erg blij mee. Het zijn ook geen gimmicks, maar ronde campagnes met alles er op en eraan.’
Dick Buschman: ‘Het is natuurlijk mooi dat we voor vijf verschillende klanten zijn genomineerd. Dat betekent ook dat iedereen in het bureau wel heeft meegewerkt aan een genomineerde case.’

Wat maakte 2012 anders dan voorgaande jaren?
Buschman: ‘We hebben het ook in de tussenliggende jaren goed gedaan, maar maakten toen wel iets vaker kortetermijncampagnes. Afgelopen jaar was wat dat betreft wel beter.’

Wat vinden jullie van het niveau van interactieve campagnes in Nederland?
Buschman: ‘Ik zat in de jury en het niveau is hoog, er zitten veel goede, ronde campagnes bij. Maar de creatieve ideeën zijn zo heel verrassend, de echte spark ontbreekt een beetje.’
Ten Dam: ‘Een echt goed idee is untouchable en stijgt ruim boven de massa uit. Dat soort ideeën worden in Nederland te weinig gemaakt, het zweeft net iets te dicht op de massa.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in