De egomaan komt eraan


Fysieke producten worden steeds uitwisselbaarder. Daarom liggen kansen van marketeers vandaag de dag vooral in de op- en uitbouw van emotionele merkwerelden, die identificatie bieden wanneer ze waarden, instellingen, wensen en verlangens van de doelgroep weten te raken. Die waarden en instellingen veranderen momenteel in steeds egoïstischer opvattingen. Dat beïnvloedt verschillende gebieden. En die invloed moet actief in het proces van merkbeleid worden geïntegreerd.
In de jongste IICA-Trend-Studie ‘Generatie Ego’, zijn zeven gebieden geïdentificeerd, waarop het toenemende egoïsme met name van invloed is. Deze zeven gebieden zijn: Well being; Working pleasure; Max the experience; Well living; Interconnectivity; Act to feel good enDressed to feel well.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSNeem ‘Well living’. De doorslaggevende levensstijl in dit millennium is de behoefte aan verandering en nieuwe ervaringen. Stijlmixen uit verschillende culturen definiëren de eigen stijl: Aziatische filosofie in westerse ambiance of ergonomie in futuristisch design. De levensstijl moet eenvoudig, maar ook inspirerend zijn. Tegenover een veelvoud aan stijlen stelt de moderne egomaan de eigen stijl, toegesneden op eigen behoeften. Een voorbeeld zijn multifunctionele meubelen, die al naar gelang situatie en stemming inzetbaar zijn als functionele kantoorinventaris of om comfortabel te liggen. De egomaan van vandaag leeft dus, kort samengevat, volgens het Pippi Langkous-principe: ik maak mijn wereld, zoals ik ‘m graag wil. Succesvolle marketing integreert deze egocentrische instelling actief in het merkbeleidsproces.
<#FONT SIZE=1>Bron: marketing journal<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid