Overslaan en naar de inhoud gaan

'Betaalde pitches goed voor eventbranche'

Betaalde pitches in de evenementenbranche zijn in ieders voordeel. De opdrachtgever vraagt dan niet lukraak een x-aantal bureaus, maar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt aRTi Producties, dat een onderzoek deed om te testen of de branche rijp is om een onkostenvergoeding te vragen voor pitches. Een bureau in de eventbranche ontvangt gemiddeld 18 pitchaanvragen per jaar. Met 40 procent van die aanvragen wordt ingestemd. Ruim 55 procent van de bureaus besteedt gemiddeld tussen de 8 en 20 uur per pitch en 25 procent besteedt meer dan 20 uur per pitch.
Volgens aRTi Producties, zouden betaalde pitches in ieders voordeel zijn, zowel voor een afgewogen bureauselectie als kostentechnisch. ‘Bovendien kan een bureau er dan de juiste mensen voor vrijmaken of zelfs externe specialisten inhuren, waardoor een kwalitatief beter voorstel gedaan kan worden. Er is immers budget voor.’

related partner content for mobile comes here

Ondanks de genoemde voordelen, blijkt uit het onderzoek dat de branche pitchvergoedingen nog niet aandurft. Er bestaat bij evenementenbureaus grote angst klanten te verliezen als niet iedereen binnen de branche een vergoeding zal eisen, aldus aRTi. Zelfs al zouden alle bij Idea aangesloten bureaus hier concrete afspraken over maken, dan zijn er ook nog veel niet bij de brancheorganisatie aangesloten bureaus.
Ook vinden de bureaus dat de markt nog te veel onder druk staat om met dit soort maatregelen te komen en dat een vergoeding toch nooit alle kosten dekt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in