Overslaan en naar de inhoud gaan

Best Deal: SMART QR Code sticker op winkelruit biedt toegevoegde waarde

In winkelgebieden zien we steeds minder tasjes, dé graadmeter of het goed gaat met de economie! Consumenten bezoeken…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Winkeliers slagen er maar moeilijk in meer ’experience’ in hun winkels te brengen, meer service te bieden en meer entertainment. Kortom, de klant in hun winkel te krijgen en ze te verleiden hun producten te kopen.

related partner content for mobile comes here

Internet biedt 24/7 de mogelijkheid om alles te kopen, in de gewenste kleur, in de gewenste maat, altijd tegen de laagste prijs, morgen in huis en als het niet past of je vindt het niet mooi, dan stuur je alles gewoon kosteloos weer retour.

Om dol van te worden, toch?

Voor de detaillist welteverstaan, omdat hij nauwelijks een antwoord heeft hoe met dit nieuwe type klant om te gaan. Een mooi voorbeeld was het bordje bij de toonbank dat ik laatst zag staan: “Als u hier alleen schoenen wilt passen om ze vervolgens op internet te kopen, dan bent u bij ons niet welkom.”

De detailhandel worstelt met de vraag op welke wijze zij kan participeren in de nieuwe virtuele shopbeleving waar iedereen het maar over heeft.

Zonder nu alle antwoorden te kunnen geven, wil ik een goedkoop en simpel instrument aanreiken waarmee het naar mijn idee mogelijk is om iets toe te voegen aan het begrip virtuele beleving: het gebruik van slimme QR Codes!

Tegenwoordig zijn er SMART QR Codes op de markt waar je content achter kunt hangen… die je vervolgens ook weer kunt wijzigen. Plaats er dan vooral geen website achter waar je binnen de kortste keren op uitgekeken bent omdat er veel te veel informatie wordt geboden, maar bijvoorbeeld een heldere video-boodschap van de detaillist zelf.

Plak die slimme QR Code op je etalage met een teasende boodschap “BEST DEAL”, “I LOVE KORTING”, “EXCLUSIEF AANBOD”, “DAGAANBIEDING”, you name it. En iedere dag, week of zelfs ieder uur, plaats je daar een video-boodschap achter waarmee je een geweldig aanbod doet, een product in de schijnwerpers zet, twee halen, één betalen, etc. Daarmee daag je je publiek uit en maak je gebruik van hun behoefte om de smartphone te gebruiken. Mijn oproep aan detailhandel: experimenteer met SMART QR Codes en bedenk creatieve cases.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in