Overslaan en naar de inhoud gaan

B2B marketeers bezorgd over gebrek aan vertrouwen directie

Directie ziet marketing vaak nog als kostenpost.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

B2B-marketingbureau Spotonvision interviewde de marketingdirecteuren van grote B2B-bedrijven in Nederland. Met welke uitdagingen worden marketeers geconfronteerd om hun waarde voor het bedrijf te bewijzen? Hoe meten ze ROI, en hoe denken ze hun inspanningen de komende tijd te verbeteren?

Uit het onderzoek komt naar voren dat marketeers erg bezorgd zijn over de manier waarop marketing wordt gezien door de directie. Er is volgens de onderzoekers een schijnbaar gebrek aan vertrouwen in het vermogen van marketing om bij te dragen aan de omzet.

related partner content for mobile comes here

Ondanks de zorgen over de manier waarop marketing wordt gezien binnen hun organisaties, komt uit het onderzoek ook naar voren dat er zeker een transformatie plaatsvindt in b2b-marketing en de rol van marketing performance management in die transformatie. De veranderingen bieden een kans om de perceptie en de mindset van leidinggevenden, dat marketing een kostenpost zou zijn, te veranderen, aldus de onderzoekers.

Adwin Gerritsen, senior consultant bij spotONvision: ‘Er is een duidelijk verband tussen organisaties waar het topmanagement duidelijke resultaatverantwoordelijkheid neerlegt bij marketing en hun volwassenheid in marketing performance management. Ook zien we dat organisaties die marketingtechnologie zoals marketing automation hebben doorgevoerd, duidelijk in de lead zijn met marketing performance management.’

Voor meer resultaten zie onderstaande infographic:

Methodiek
B2B-marketingbureau spotONvision heeft een kwalitatief onderzoek gehouden over marketing performance management (MPM). De studie is gebaseerd op diepte-interviews met marketingdirecteuren van grote B2B-bedrijven in Nederland, verdeeld over de sectoren IT, financiële diensten, Utilities, Media & Communicatie, Techniek, Logistiek, Groothandel, Productie en Professional Services.Het onderzoek werd mogelijk gemaakt door Oracle.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in