Overslaan en naar de inhoud gaan

AT5 in zee met UPC-Chello

De Amsterdamse omroep AT5 wordt waarschijnlijk overgenomen door Chellomedia, een dochter van UPC.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorige week werd al bekend dat AT5 eind dit jaar geen subsidie meer krijgt van de gemeente Amsterdam en dat er gesprekken werden gevoerd met een kabelbedrijf. Dat blijkt dus UPC’s Chellomedia, ontwikkelaar van programma's en digitale themakanalen. Chellomedia heeft al een digitaal voetbalkanaal waarop alle Champions-Leaguewedstrijden te bekijken zijn.
De komende maanden bespreken de partijen de voorwaarden voor een eventuele overname. Ook wordt volgens NRC Handelsblad een due dilligence, een boekenonderzoek, uitgevoerd bij AT5. De partijen hopen die besprekingen in juli af te ronden.

related partner content for mobile comes here

AT5 gaat programma's produceren voor de digitale kanalen van UPC (eigenaar van onder meer de kabelnetten in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven) en Chellomedia. Het gaat bijvoorbeeld om documentaires, sport- en showbizzprogramma's. Een woordvoerder van het bedrijf noemt AT5 een ‘creatief en innovatief bedrijf waar we graag mee willen werken'.
AT5 heeft 87 voltijdsbanen. Het bedrijf is nu nog een lokale publieke omroep, maar gaat bij het commissariaat voor de media een landelijke commerciële licentie aanvragen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in