AT5 in zee met UPC-Chello


Vorige week werd al bekend dat AT5 eind dit jaar geen subsidie meer krijgt van de gemeente Amsterdam en dat er gesprekken werden gevoerd met een kabelbedrijf. Dat blijkt dus UPC’s Chellomedia, ontwikkelaar van programma's en digitale themakanalen. Chellomedia heeft al een digitaal voetbalkanaal waarop alle Champions-Leaguewedstrijden te bekijken zijn.
De komende maanden bespreken de partijen de voorwaarden voor een eventuele overname. Ook wordt volgens NRC Handelsblad een due dilligence, een boekenonderzoek, uitgevoerd bij AT5. De partijen hopen die besprekingen in juli af te ronden.
AT5 gaat programma's produceren voor de digitale kanalen van UPC (eigenaar van onder meer de kabelnetten in Amsterdam, Rotterdam en Eindhoven) en Chellomedia. Het gaat bijvoorbeeld om documentaires, sport- en showbizzprogramma's. Een woordvoerder van het bedrijf noemt AT5 een ‘creatief en innovatief bedrijf waar we graag mee willen werken'.
AT5 heeft 87 voltijdsbanen. Het bedrijf is nu nog een lokale publieke omroep, maar gaat bij het commissariaat voor de media een landelijke commerciële licentie aanvragen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid