Aantal personeelsadvertenties in 2006 naar 42 procent


In het afgelopen jaar registreerde Nielsen Media Research in dagbladen, vak- en managementbladen en op internet ruim 1,2 miljoen personeelsadvertenties. Daarin werd voor meer dan 1,3 miljoen vacatures geadverteerd, een toename van 43 procent.
De groei van het aantal personeelsadvertenties was met 47 procent het grootst in de tweede helft van 2006, in de eerste zes maanden bedroeg deze 38 procent. Met name de ontwikkeling van het aantal personeelsadvertenties in dagbladen is opvallend.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSIn de eerste helft van het jaar bedroeg de groei 7 procent, maar in de laatste zes maanden steeg het aantal personeelsadvertenties met 30 procent. Dat is wel minder dan de groei van de totale markt, waardoor het aandeel van dagbladen in arbeidsmarktcommunicatie verder afnam.
In 2005 waren dagbladen goed voor 7,3 procent van het aantal personeelsadvertenties, in 2006 liep dat aandeel terug tot 6 procent. De vak- en managementbladen en met name de vacaturesites eisten dat aandeel voor zich op. Met ruim een miljoen advertenties zijn jobsites veruit het meest gebruikte mediumtype in de zoektocht naar personeel.
Het aantal op internet geplaatste vacatures nam toe met 44 procent. Dagbladen waren goed voor ruim 71 duizend advertenties waarin 163 duizend vacatures (+28 procent) werden aangeboden. In vak- en managementbladen werden bijna 40 duizend (+54 procent) personeelsadvertenties geplaatst, waarin 86 duizend vacatures (+57 procent) werden aangeboden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid