Overslaan en naar de inhoud gaan

Week van de Smaak voor biologische voeding

Nederland krijgt in september een zogeheten smaakweek. Doel is het promoten van biologische voeding. Deze week werd de website van het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Week van de Smaak is een initiatief van Euro-Toques, Pierre Wind, Slow Food, Streekeigen Producten Nederland, Kunsthal Rotterdam en Biologica. De smaakweek is gebaseerd op het principe van de Boekenweek. Maar in plaats van boeken, wordt biologische voeding gepromoot. Aan de Week van de Smaak doen restaurants, producenten, scholen, natuurwinkels en boerderijen mee.

related partner content for mobile comes here

“Het is de bedoeling dat in die bewuste week op allerlei manieren aandacht wordt besteed aan biologische voeding, streekproducten, authentieke smaken, traditie en koken met seizoen,”? aldus Jasper Vink van Biologica.

Hoewel de Week van de Smaak nog tot 24 september op zich laat wachten, zijn de ideeën en acties op al te zien. Zo is er een verkiezing van ‘helden van de smaak’, zijn er proeverijen in supermarkten en natuurwinkels en zoeken boeren en tuinders naar basisscholen om gastlessen te geven in ‘boer zoekt mond’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in