Overslaan en naar de inhoud gaan

Twijnstra Gudde: financiële dienstverleners niet tevreden over hun marketing

Slechts 44 procent van de bedrijven binnen de financiële sectoren is tevreden over zijn marketing- en verkoopprestaties, zo blijkt uit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op basis van de onderzoeksresulaten en aanvullende desk research zijn de volgende opvallende uitspraken te doen voor de financiële sector:

related partner content for mobile comes here

<> 20 procent van het klantenbestand is fundamenteel winstgevend;

<> 90 procent van de uitgaven van uw klanten wordt bij uw concurrent gedaan;

<> vijf procent reductie in klantenverloop betekent tot 90 procent meer winst;

<> 65 procent tot 85 procent van vertrekkende klanten was toch tevreden

<> geholpen klanten leveren tevredener klanten op dan niet-klagers.

Inzicht in het klantenbestand is geen overbodige luxe, vindt Twijnstra Gudde, dat de conclusies en aanbevelingen deze week beschrijft in het Tijdschrift voor Marketing.

De ervaring leert dat gemiddeld 20 procent van de klanten winst oplevert, 60 procent ongeveer break even is en 20 procent verlieslatend voor het bedrijf is. Toen Twijnstra Gudde de financiële dienstverleners hiernaar vroeg, bleek echter slechts tien procent deze cijfers goed in te schatten. De rest schatte dat ongeveer de helft van hun klanten winstgevend was. Managers denken dat het aantal winstgevende klanten in hun portefeuille aanmerkelijk hoger is dan in werkelijkheid. In een representatieve klantenportefeuille waarin alle kosten, dus ook verkoop-, overhead en kapitaalkosten zijn toeberekend aan klanten, is de winstgevende 20 procent verantwoordelijk voor maar liefst 225 procent van de winst. De verlieslatende 20 procent zorgt gemiddeld voor 125 procent van het verlies.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in