Overslaan en naar de inhoud gaan

Consument vindt reclamedrukwerk leuk en besparend

Het aanbod van ongeadresseerd reclamedrukwerk neemt nog steeds toe, maar de waardering bij de consument ook. Dat blijkt uit een gezamenlijk…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het gemiddeld Nederlands gezin krijgt wekelijks tussen de 25 en 30 folders in de brievenbus. Dat is 75 procent meer dan tien jaar geleden. Voor 70 procent van de consumenten is dat wel genoeg, maar 21 procent kan er nooit genoeg van krijgen. Ruim eenderde (38 procent) bekijkt ze meteen, en tweederde (64 procent) in elk geval nog dezelfde dag. Bijna 40 procent van de folders wordt door meer dan één gezinslid bekeken.

related partner content for mobile comes here

Het rapportcijfer is niet erg hoog: 6,2. Maar dat is hoger dan de 5,9 van een paar jaar geleden, en ook hoger dan voor de meeste andere vormen van reclame. Het aandeel dat een positieve houding heeft tegenover reclamedrukwerk is omhoog gegaan, en de waardering op onderdelen is hoog: ruim 80 procent vindt de folders duidelijk, informatief, vakkundig gemaakt en aansprekend. Het succes van brievenbusreclame heeft misschien ook iets te maken met Hollandse zuinigheid: 87 procent meent door postreclame geld te besparen, en ruim eenderde geeft zelfs aan dat dit regelmatig het geval is.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in