Overslaan en naar de inhoud gaan

Tv-kijkers kijken wel naar reclame

Televisiekijkers blijken nu wel weer naar reclame te kijken. Zo zegt de Amerikaanse Council for Research Excellence.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit hun blijkt dat 85 procent van de volwassenen dagelijks 26 reclame-onderbrekingen per dag ziet, omgerekend 73 minuten per dag.

related partner content for mobile comes here

De onderzoekers vonden ook dat de frequentie van zappen -of weglopen tijdens een reclameblok- gelijk is voor, tijdens en na het reclameblok.

Slechts 14 procent van de kijkers zapt weg tijdens reclame, 11 procent doet dat voor de start van het blok en 13 procent direct erna. 20 procent loopt weg uit de kamer tijdens een reclameblok, 19 procent ervoor en 21 procent er direct na.

Multitasking-patronen veranderen ook niet tijdens reclameblokken. Multi-tasking vind je terug in 45 procent van de gevallen. Denk mediagebruik in combinatie met zorgen voor het gezin en koken. 55 procent van de kijkers deed niets anders naast tv-kijken.

‘Tijdens een reclameblok blijven mensen bij de televisie. Ze lopen alleen weg als ze iets willen eten of drinken, en ze vechten om de afstandsbediening’, aldus Laura Cowan, vice president en media director RJC Advertising en voorzitter van het Media Consumption & Engagement Comité: ‘Al jarenlang vragen mediaprofessionals zich af of kijkers de reclame wel zien. Uit dit onderzoek blijkt dat een flink aantal kijkers toch nog –met een schuin oog- naar reclame kijkt.’

De onderzoekers observeerden 376 volwassenen in hun huis, gedurende 752 dagen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in