Tv-kijkers kijken wel naar reclame


Uit hun Video Consumer Mapping (VCM) study blijkt dat 85 procent van de volwassenen dagelijks 26 reclame-onderbrekingen per dag ziet, omgerekend 73 minuten per dag.
De onderzoekers vonden ook dat de frequentie van zappen -of weglopen tijdens een reclameblok- gelijk is voor, tijdens en na het reclameblok.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSSlechts 14 procent van de kijkers zapt weg tijdens reclame, 11 procent doet dat voor de start van het blok en 13 procent direct erna. 20 procent loopt weg uit de kamer tijdens een reclameblok, 19 procent ervoor en 21 procent er direct na.
Multitasking-patronen veranderen ook niet tijdens reclameblokken. Multi-tasking vind je terug in 45 procent van de gevallen. Denk mediagebruik in combinatie met zorgen voor het gezin en koken. 55 procent van de kijkers deed niets anders naast tv-kijken.
‘Tijdens een reclameblok blijven mensen bij de televisie. Ze lopen alleen weg als ze iets willen eten of drinken, en ze vechten om de afstandsbediening’, aldus Laura Cowan, vice president en media director RJC Advertising en voorzitter van het Media Consumption & Engagement Comité: ‘Al jarenlang vragen mediaprofessionals zich af of kijkers de reclame wel zien. Uit dit onderzoek blijkt dat een flink aantal kijkers toch nog –met een schuin oog- naar reclame kijkt.’
De onderzoekers observeerden 376 volwassenen in hun huis, gedurende 752 dagen.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid