'Toyota meest vertrouwd onder automerken, vertrouwen KPN neemt af'


Reader's Digest onderzoekt jaarlijks op Europees niveau de merkvoorkeur van consumenten in twintig productcategorieën, waaronder auto's, computers, banken, verzorgingsproducten en reisorganisaties. In elk land is een aantal lokale categorieën toegevoegd. In Nederland zijn 18 extra productcategorieën in het onderzoek opgenomen.
V&D verslaat concurrent Hema nipt als beste warenhuis. Becel wint het in de categorie margarine van Blue Band. Een echte nek-aan-nekrace is het bij de opticiens en audiciens. Brillenspeciaalzaak Pearle krijgt van de Nederlandse consument een fractie meer vertrouwen dan Hans Anders. Bij de hoortoestelspecialisten trekt Schoonenberg met een minimaal verschil aan het langste eind ten faveure van Beter Horen. Ten slotte wint Royal Canin het in de categorie Pet food van Whiskas, Eukenuba en Pedigree Pal.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSReader's Digest publiceert in het meinummer een uitgebreid verslag van het European Trusted Brands onderzoek 2011. Het onderzoek wordt sinds 2000 jaarlijks uitgevoerd en inventariseert het vertrouwen van consumenten in merken. In 2011 hebben 16 Europese landen meegedaan aan het onderzoek. In Nederland zijn 1973 mensen ondervraagd. Kijk ook op
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid