Overslaan en naar de inhoud gaan

'Toyota meest vertrouwd onder automerken, vertrouwen KPN neemt af'

Nederlanders zijn steeds minder trouw aan merken. Dat blijkt uit het European Trusted Brandsonderzoek 2011 van Reader's Digest. Jarenlang…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Reader's Digest onderzoekt jaarlijks op Europees niveau de merkvoorkeur van consumenten in twintig productcategorieën, waaronder auto's, computers, banken, verzorgingsproducten en reisorganisaties. In elk land is een aantal lokale categorieën toegevoegd. In Nederland zijn 18 extra productcategorieën in het onderzoek opgenomen.

related partner content for mobile comes here

V&D verslaat concurrent Hema nipt als beste warenhuis. Becel wint het in de categorie margarine van Blue Band. Een echte nek-aan-nekrace is het bij de opticiens en audiciens. Brillenspeciaalzaak Pearle krijgt van de Nederlandse consument een fractie meer vertrouwen dan Hans Anders. Bij de hoortoestelspecialisten trekt Schoonenberg met een minimaal verschil aan het langste eind ten faveure van Beter Horen. Ten slotte wint Royal Canin het in de categorie Pet food van Whiskas, Eukenuba en Pedigree Pal.

Reader's Digest publiceert in het meinummer een uitgebreid verslag van het . Het onderzoek wordt sinds 2000 jaarlijks uitgevoerd en inventariseert het vertrouwen van consumenten in merken. In 2011 hebben 16 Europese landen meegedaan aan het onderzoek. In Nederland zijn 1973 mensen ondervraagd. Kijk ook op

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in