Overslaan en naar de inhoud gaan

Tinker wint design-award voor inrichting zilvermuseum

Tinker imagineers heeft gisteravond in Londen de FX design award 2014 voor Musea en Tentoonstellingen in ontvangst genomen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Utrechtse bureau voor belevingscommunicatie en creatieve consultancy kreeg de jaarlijkse prijs van het Engelse designtijdschrift FX voor het ontwerp van het vernieuwde Nederlandse Zilvermuseum in Schoonhoven. Tinker laat onder andere het Deens Nationaal Maritiem Museum en het Hackney House van South by Southwest (SXSW) achter zich. De jury van de FX awards noemde het ontwerp van Tinker: ‘slim, grappig, mooi gemaakt en intrigerend’. Volgens de jury is Tinker erin geslaagd op verfrissende wijze het verhaal van zilver opnieuw uit te vinden. Ze prijst de mooie presentaties in de kabinetten, die allemaal anders zijn en toch een geheel vormen dat de aandacht vasthoudt.

Het Schoonhovense museum opende op 5 juni zijn vernieuwde presentatie ‘Wereld van Zilver’. De traditionele opstelling heeft plaatsgemaakt voor een presentatie over het gebruik van zilver. Rondom een 14 meter lange, feestelijk gedekte tafel vertellen kabinetten met titels als ‘Ja, ik wil’ en ‘Hemels verlangen’ op een eigentijds en associatieve manier het verhaal van zilver.

related partner content for mobile comes here

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in