Overslaan en naar de inhoud gaan

Stir: Nederlanders steeds meer en langer online

Er komen niet alleen steeds meer Nederlanders op internet, ze blijven daar ook langer. De Stichting Internetreclame (STIR) maakt de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Hieruit blijkt dat de surfpopulatie in 2007 is gestegen tot meer dan 11 miljoen mensen van dertien jaar en ouder. Dat is een toename van 7 procent ten opzichte van 2006.

related partner content for mobile comes here

De gemiddelde surftijd steeg in dezelfde periode met 8 procent van 5,9 uur naar 6,4 uur per week. Dat is bijna een vol uur per dag. Internet is hiermee na radio en televisie het derde medium als het gaat om mediaconsumptie.

De cijfers zijn afkomstig uit de Establishment Survey die elk half jaar door Intomart GfK wordt uitgevoerd in opdracht van STIR. Hieruit blijkt verder dat het PC-bezit verder is toegenomen van 79 naar 85 procent en dat steeds meer mensen op het werk toegang hebben tot internet.

Een jaar geleden was dat 34 procent, in 2007 had 38 procent op het werk online toegang. In totaal wordt gemiddeld 1,4 uur per week op het werk gesurft tegen 1,1 uur een jaar geleden.

De groei van de internetconsumptie is ook terug te zien in de metingen die STIR verricht ten behoeve van het online bereiksonderzoek.

In dit onderzoek, dat bekend staat onder de naam Webmeter, werd in een jaar tijd een groei gerealiseerd van ruim 60 procent in het aantal gemeten websites. Bovendien nam het aantal gemeten bezoeken aan de STIR-websites toe met 35 procent. Dagelijks worden 25 miljoen bezoeken afgelegd aan de deelnemende sites van STIR. Een jaar geleden waren dat er nog 18,6 miljoen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in