Overslaan en naar de inhoud gaan

Museum Speelklok start pr-campagne voor allochtonen

Speciale rondleidingen, extra aandacht in allochtone media en lezersacties met kortingsbonnen. Dit zijn enkele instrumenten die het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Samen met Foquz Etnomarketing in Nieuwegein zet het museum hiertoe een pilotproject op, waarin zij free publicity in allochtone media als methode gebruiken om meer allochtone bezoekers in het museum te krijgen.

related partner content for mobile comes here

Het Nationaal Museum Van Speelklok tot Pierement organiseerde naar eigen zeggen als eerste museum naturalisatieceremonies voor de Gemeente Utrecht en was tevens locatie van het project ‘Doe mee in Overvecht’, waarmee het museum in 2007 ruim 2500 allochtone bezoekers ontving. Wegens de vele positieve reacties van de bezoekers wil het museum het bezoek van allochtonen verder uitbouwen. Het museum richt zich speciaal op ouders en grootouders met kinderen van 4-12 jaar uit de vier grootste groepen allochtonen in Nederland: Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen.

Het museum ontvangt jaarlijks duizenden internationale bezoekers en heeft daarmee een schat aan ervaring opgebouwd met het op maat presenteren van de collectie en muziek die uit heel de wereld afkomstig is. Deze ervaring gaat het museum nu uitbreiden met rondleidingen met speciale verhalen en muziek voor allochtonen. Bijzondere museumstukken uit herkomstlanden van de deelnemers worden gedemonstreerd en spelen muziekstukken die speciaal voor deze doelgroep aantrekkelijk zijn. De eerste rondleiding vindt plaats op 15 maart 2008.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in