Museum Speelklok start pr-campagne voor allochtonen


Samen met Foquz Etnomarketing in Nieuwegein zet het museum hiertoe een pilotproject op, waarin zij free publicity in allochtone media als methode gebruiken om meer allochtone bezoekers in het museum te krijgen.
Het Nationaal Museum Van Speelklok tot Pierement organiseerde naar eigen zeggen als eerste museum naturalisatieceremonies voor de Gemeente Utrecht en was tevens locatie van het project ‘Doe mee in Overvecht’, waarmee het museum in 2007 ruim 2500 allochtone bezoekers ontving. Wegens de vele positieve reacties van de bezoekers wil het museum het bezoek van allochtonen verder uitbouwen. Het museum richt zich speciaal op ouders en grootouders met kinderen van 4-12 jaar uit de vier grootste groepen allochtonen in Nederland: Turken, Marokkanen, Surinamers en Antillianen.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet museum ontvangt jaarlijks duizenden internationale bezoekers en heeft daarmee een schat aan ervaring opgebouwd met het op maat presenteren van de collectie en muziek die uit heel de wereld afkomstig is. Deze ervaring gaat het museum nu uitbreiden met rondleidingen met speciale verhalen en muziek voor allochtonen. Bijzondere museumstukken uit herkomstlanden van de deelnemers worden gedemonstreerd en spelen muziekstukken die speciaal voor deze doelgroep aantrekkelijk zijn. De eerste rondleiding vindt plaats op 15 maart 2008.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid