Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederland loopt voorop met mobiel bankieren

Uit internationaal onderzoek van de ING blijkt dat Nederland binnen Europa nummer 1 is op het gebied van mobiel bankieren. Van alle 12…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De leeftijdsgroep die het meest mobiel bankiert, is tussen de 25 en 34 jaar. Dat geldt voor Europa, maar zeker voor Nederland. Hier maakt 63% van de 25-34 jarigen gebruik van mobiel bankieren, tegenover 40% van de Nederlanders boven de 45 jaar. Een op de vier jongeren (18-24 jaar) gebruikt minstens één keer per dag mobiel bankieren. Voor de Nederlanders die nog niet mobiel bankieren - vooral vrouwen en 55-plussers - is de belangrijkste reden hiervoor dat zij nog geen smartphone of tablet hebben.

related partner content for mobile comes here

Nederlandse gebruikers geven aan dat zij door mobiel bankieren nu anders met hun geld omgaan. Vooral jongeren (74%) hebben het gevoel ‘meer controle’ over hun geld te hebben. Maar liefst 87% van de 18-24 jarigen checkt hun saldo vaker sinds zij mobiel bankieren. Het vaker raadplegen van de rekening heeft als positief gevolg dat ongeveer een kwart (27%) van de mobiel bankierders minder rood staat en ook meer spaart (23%). Ook worden rekeningen vaker op tijd betaald door een derde van de Nederlanders die mobiel bankieren.

ING vroeg bijna 12.000 mensen in 12 Europese landen – van wie ongeveer 1.000 Nederlanders - hoe zij nieuwe mobiele technologie gebruiken. Deze week bleek ook reeds dat ABN AMRO wereldwijd bij de top-3 banken met de met beste mobiele strategie behoord.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in