Overslaan en naar de inhoud gaan

Mentos wil jeugd en krijgt gezinshoofd

Perfetti van Melle lanceerde eind vorig jaar de Mentos Gum Pocket Bottle: kauwgompjes in hersluitbare flesjes in zakformaat.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

lanceerde eind vorig jaar de Mentos Gum Pocket Bottle: kauwgompjes in hersluitbare flesjes in zakformaat.

related partner content for mobile comes here

Mentos richtte zich op een jonge doelgroep: 15plus. En die moest worden bereikt door middel van een brandactivation-achtige campagne.

Bureau IceMedia een campagne waarbij de doelgroep 15-25 op een (gratis) flesje kon bestellen en daarvoor een eigen verpakking kon ontwerpen, met de hulp van een foto-upload en persoonlijke tekst.

Resultaat: meer dan 10.000 flesjes werden besteld, bijna 50 procent hiervan is gepersonaliseerd, zo is te lezen op de site van IceMedia.

Maar de introductie leunde op meerdere peilers. Een televisie-, print- en outdoorcampagne, free publicity en een samenwerking met Qmusic moesten voor naamsbekendheid zorgen, samplingactiviteiten en POS-materiaal voor trial en repeat.

liet onlangs voor onze de productintroductie meelopen in zijn continue-consumentenonderzoek en vroeg onder andere naar de bekendheid, het gebruik en de tevredenheid.

Het hele onderzoek is straks te lezen in het aprilnummer van Tijdschrift voor Marketing, maar hier alvast wat bevindingen:
De bekendheid ligt op ruim 50 procent. De leeftijdsgroep 35-44 jaar telt echter de meeste gebruikers. En het gebruik is ook een stuk hoger onder het segment huishoudens met kind(eren) onder de 18 jaar.

De doelgroep lijkt dus een stuk ouder uit te vallen dan wellicht gehoopt... vooral gezinshoofden lijken de flesjes nu te kopen. Jongeren blijven in ieder geval achter.

Kun je met deze bevindingen nu iets zinnigs zeggen over de ingezette marketingmix en het aandeel brandactivation? Is het een ?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in