Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Gebrekkig merkmanagement in financiële markt’

Voor financiële dienstverleners maakt het weinig uit of ze kiezen voor een monomerk, een endorser-merk, meerdere merken of een combinatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het SWOCC-dossier ‘Merkstrategieën: portfoliomanagement in de financiële dienstverlening’ concluderen Charlotte Blom en Kim Crame onder meer dat de meeste bedrijven streven naar één merk, wat in de praktijk vaak nog niet lukt. Het onderzoek bestaat uit deskresearch en interviews met elf financiële dienstverleners, waaronder Achmea, ING Groep en Fortis, in periode mei tot september 2001.

related partner content for mobile comes here

Onder financiële dienstverleners groeit wel het besef van het belang van merken, maar ontbreekt nog de kennis over merkportfoliomanagement. De belangrijkste factoren die invloed hebben op de keuze voor een merkstrategie zijn achtereenvolgens de betrokkenheid van het personeel, het aantrekken van werknemers, of de dienstkenmerken passen bij de corporate merkwaarden, de behoeften van de consument en gesorteerd effect bij de consument.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in