Douwe Egberts doet co-creatie met Libelle-lezers


Voor Douwe Egberts Nederland/Sara Lee is de samenwerking met Libelle een nieuwe stap in co-creatie rond productintroductie en –innovatie, zo meldt het persbericht. ‘Door deze samenwerking is Senseo in staat om een grote groep consumenten te betrekken bij koffie-innovatie’.
Via het tijdschrift Libelle en de website worden vanaf begin december 2009 24 lezeressen geselecteerd als testpanel voor de nieuwe Douwe Egberts Senseo koffiepad-variant. Dit houdt in dat zij blends proeven en testen en zullen helpen bij de ontwikkeling en keuze van de verpakking. Over alle ervaringen in het proces van co-creatie zal het testpanel verhalen schrijven op Libelle.nl/senseo. Om dit goed te doen, krijgen de testers een cursus online schrijven.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSOp de Libelle ZomerWeek 2010 deelt het testpanel de ervaringen met bezoekers van dit evenement en kunnen bezoekers de ontwikkelde varianten zelf ook proeven en beoordelen. Dan wordt ook de winnende koffiepadvariant bekendgemaakt.
Tijdens het ontwikkelingsproces zal Libelle in het blad en op de site aandacht besteden aan de co-creatie aan de hand van redactioneel ingestoken artikelen.
Een opmerkelijke redactie-commercie constructie...
Op de Senseo.nl-website zal Douwe Egberts vertellen hoe de ontwikkeling van een nieuwe koffiepad-variant in zijn werk gaat.
Het is de bedoeling dat de pad rond september 2010 in de supermarkten te koop is.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid