DM Barometer Q1 2011
Ten opzichte van het derde kwartaal van 2010 betekent dit een stijging van 24,1 procent, maar in vergelijking met het eerste kwartaal van 2010 is het percentage gelijk gebleven.
De helft van de adverteerders geeft aan dat het budget voor dialoogmarketing in 2011 gelijk is gebleven ten opzichte van 2010. Bij 36 procent van de organisaties is het budget echter gestegen en slechts 10 procent van de budgetten is gedaald.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAdverteerders besteden het budget voor dialoogmarketing voornamelijk aan de eigen website (15 procent), geadresseerde post (14 procent) en search engine marketing (11 procent). Online advertising en e-mailmarketing volgen met negen procent.
Op de vraag: ‘Welk medium vindt u het effectiefst bij het werven van nieuwe klanten’, antwoorden de adverteerders word of mouth (waardering 3,9 op schaal van 5), eigen website (3,5) en search engine marketing (2,9).
Bij het onderhouden van een klantrelatie zijn de volgende media het meest effectief, aldus de adverteerders: online community (3,7), e-mailmarketing (3,4) eigen website (3,2), geadresseerde post (3,2) en word of mouth (3,2).
De DM Barometer is een onderzoek van DDMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing naar de bestedingen en trends in de dialoogmarketing (directe en interactieve marketing)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid