Overslaan en naar de inhoud gaan

DM Barometer Q1 2011

Gemiddeld 36 procent van het totale marketingbudget wordt aan dialoogmarketing besteed. Zo blijkt uit de resultaten van de eerste DM…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Ten opzichte van het derde kwartaal van 2010 betekent dit een stijging van 24,1 procent, maar in vergelijking met het eerste kwartaal van 2010 is het percentage gelijk gebleven.

related partner content for mobile comes here

De helft van de adverteerders geeft aan dat het budget voor dialoogmarketing in 2011 gelijk is gebleven ten opzichte van 2010. Bij 36 procent van de organisaties is het budget echter gestegen en slechts 10 procent van de budgetten is gedaald.

Adverteerders besteden het budget voor dialoogmarketing voornamelijk aan de eigen website (15 procent), geadresseerde post (14 procent) en search engine marketing (11 procent). Online advertising en e-mailmarketing volgen met negen procent.

Op de vraag: ‘Welk medium vindt u het effectiefst bij het werven van nieuwe klanten’, antwoorden de adverteerders word of mouth (waardering 3,9 op schaal van 5), eigen website (3,5) en search engine marketing (2,9).

Bij het onderhouden van een klantrelatie zijn de volgende media het meest effectief, aldus de adverteerders: online community (3,7), e-mailmarketing (3,4) eigen website (3,2), geadresseerde post (3,2) en word of mouth (3,2).

De DM Barometer is een onderzoek van DDMA, OMG/Mailmedia en Tijdschrift voor Marketing naar de bestedingen en trends in de dialoogmarketing (directe en interactieve marketing)

.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in