Overslaan en naar de inhoud gaan

De merken Amev en Stad Rotterdam verdwijnen

Fortis gaat de verzekeringsmerken Amev, Woudsend en Stad Rotterdam saneren. Komende maandag wordt het personeel van de drie verzekeraars in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Moedermaatschappij Fortis is al enige tijd bezig om de backoffices van de drie bedrijven te integreren en vindt nu dat ook de merken én hun organisaties samen moeten gaan. Er is volop discussie geweest of de drie nu Amev moesten gaan heten, zo meldt een betrokkene, maar dat stuitte op veel gevoeligheden bij de andere verzekeraars. De nieuwe naam is nog niet bekend gemaakt, maar alles wijst op Fortis. Dat merk wordt de laatste jaren al sterk naar voren geschoven. Het zal overigens nog zo’n anderhalf jaar duren voordat de merken echt helemaal verdwenen zijn, maar geïnvesteerd wordt er niet meer in Woudsend, Amev en Stad Rotterdam, melden Fortis-bronnen.

related partner content for mobile comes here

Fortis heeft de drie verzekeraars als generalisten geclassificeerd, en dat betekent dat specialisten zoals Falcon en de Amersfoortse gewoon als merk gehandhaafd blijven. Het kantoor van de nieuwe verzekeraar komt in Utrecht en er zullen meer dan 700 banen verloren gaan.

Amev is al lange tijd sponsor van voetbalclub Utrecht en Stad Rotterdam van Feyenoord. FC Utrecht moet in elk geval op zoek naar een nieuwe sponsor. De nieuwe onderneming zal waarschijnlijk wel Feyenoord blijven ondersteunen. Fortis is een stevige voetbalsponsor en heeft in België een vaste relatie met Anderlecht. Woudsend is een verzekeringsmaatschappij die vooral bij tussenpersonen een belangrijke positie inneemt.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in