Bestedingen via internet stijgen nog steeds


De 25 procent omzetstijging in de thuiswinkelbranche is aanzienlijk ten opzichte van de stijging van 3,8 procent in de reguliere detailhandel. Het aandeel van de totale thuiswinkelbranche in de eerste helft van 2002 in de totale detailhandelsomzet is nu 2,6 procent (was 2,3 procent in 2001) Het aandeel van de non-food retail daarin is 4,5 procent (was 3,8 procent in 2001).
Vooral de onlinebestedingen zijn flink gestegen. In de eerste helft van 2002 steeg die omzet naar 445 miljoen euro; dat is een stijging van 86 procent ten opzichte van de eerste helft van 2001.
Deze cijfers komen van Thuiswinkel.org, en zijn gebaseerd op cijfers van CBS en Blauw Research.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSTabel:
Thuiswinkelomzet in Europa en VS in 2001 in miljoenen euro
Slowakije 70
Hongarije 71
Ierland 81
Tsjechië 150
België 655
Denemarken 658
Spanje 659
Finland 745
Italië 786
Noorwegen 822
Zweden 971
Oostenrijk 1134
Zwitserland 1276 Nederland 1841 Frankrijk 7900 Groot-Brittannië 12.977
Duitsland 20.700
Verenigde Staten 72.944
<#FONT SIZE=1>(Bron: EMOTA, Bundesverband des Deutschen Versandhandels, Thuiswinkel.org)<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid