Autowebsites vergeleken
Deze drie laatstgenoemde merksites worden vooral veel bezocht door mensen die op zoek zijn naar een occasion. Voor nieuwe modellen kijken websurfers het meest bij Citroën, Ford en Opel. Van de bezoekers die het afgelopen jaar wel eens een autosite opvroegen, heeft slechts 28 procent maar één site bezocht, terwijl de overigen meer dan één merksite bezochten. Eén op de drie bezoekers is van plan binnen een jaar een auto aan te schaffen, waarvan bijna 40 procent een nieuw exemplaar. Binnen die groep is 91 procent van plan dat bij een merkdealer te doen.
Meer dan de helft van de bezoekers heeft al een auto van het betreffende merk. Merkbezitters vormen dus een belangrijke doelgroep voor de verschillende autosites. Bezoekersaantallen zijn niet de beste maat voor het succes van een autowebsite. Een veel betere indicatie geven de aantallen herhaalde bezoeken, waarmee Mercedes, Citroën en Ford het hoogste scoren.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaUit het onderzoek, dat MetrixLab onder 1.500 internetgebruikers heeft gehouden, komt duidelijk naar voren dat bezoekers van automerkensites vijf verschillende bezoekredenen hebben. Zij zijn op zoek naar een occasion, een nieuwe auto, oriënteren zich, zijn op zoek naar informatie over de eigen auto of surfen uit liefhebberij. Deze bezoekredenen komen allemaal ongeveer even vaak voor. De site van Ford is een van de weinige die deze verschillende redenen ook expliciet hanteert als leidraad voor de bezoeker. (Bron: persbericht)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid