Overslaan en naar de inhoud gaan

Autowebsites vergeleken

Van de 35 Nederlandse websites van automerken trekken die van Mercedes, Ford en Citroën de meeste terugkerende bezoekers. Het vaakst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Deze drie laatstgenoemde merksites worden vooral veel bezocht door mensen die op zoek zijn naar een occasion. Voor nieuwe modellen kijken websurfers het meest bij Citroën, Ford en Opel. Van de bezoekers die het afgelopen jaar wel eens een autosite opvroegen, heeft slechts 28 procent maar één site bezocht, terwijl de overigen meer dan één merksite bezochten. Eén op de drie bezoekers is van plan binnen een jaar een auto aan te schaffen, waarvan bijna 40 procent een nieuw exemplaar. Binnen die groep is 91 procent van plan dat bij een merkdealer te doen.

related partner content for mobile comes here

Meer dan de helft van de bezoekers heeft al een auto van het betreffende merk. Merkbezitters vormen dus een belangrijke doelgroep voor de verschillende autosites. Bezoekersaantallen zijn niet de beste maat voor het succes van een autowebsite. Een veel betere indicatie geven de aantallen herhaalde bezoeken, waarmee Mercedes, Citroën en Ford het hoogste scoren.

Uit het onderzoek, dat MetrixLab onder 1.500 internetgebruikers heeft gehouden, komt duidelijk naar voren dat bezoekers van automerkensites vijf verschillende bezoekredenen hebben. Zij zijn op zoek naar een occasion, een nieuwe auto, oriënteren zich, zijn op zoek naar informatie over de eigen auto of surfen uit liefhebberij. Deze bezoekredenen komen allemaal ongeveer even vaak voor. De site van Ford is een van de weinige die deze verschillende redenen ook expliciet hanteert als leidraad voor de bezoeker. (Bron: persbericht)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in