Overslaan en naar de inhoud gaan

Alleen oplagestijging Parool

Alleen Het Parool en de ‘confessionele’ dagbladen (ND/RD) noteerden in het tweede kwartaal van dit jaar (in vergelijking met dezelfde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Parool had een lichte stijging van in de totaal verspreide oplage van 85.902 (2003/2) naar 86.227 (2004/2).
Het Nederlands Dagblad ging van 33.787 naar 34.549 en het
Reformatorisch Dagblad van 58.401 naar 59.349.

related partner content for mobile comes here

De grote landelijke kranten zagen hun oplage traditiegetrouw verder afbrokkelen. Marktleider De Telegraaf ging van 756.488 naar 738.251 exemplaren. De Volkskrant van 319.704 naar 304.897, Algemeen Dagblad van 298.875 naar 291.157, NRC Handelsblad van 261.156 naar 255.989 en Trouw van 115.989 naar 105.089.
Het Financieele Dagblad incasseerde een vrij lichte daling van 55.155 naar een oplage van 54.342. Gratis dagbladen Metro en Sp!ts moesten ook omlaag in oplage.
Sp!ts van 372.680 naar 369.992 en Metro van 320.233 naar 313.742 exemplaren.

De Telegraaf op Zondag kon ook worden meegenomen in de kerncijfers van HOI. In het tweede kwartaal van 2004 had de zondagskrant een oplage van 681.984.

Sp!ts maakt vandaag bekend dat vanaf deze maand de oplage van het gratis dagblad verhoogd is naar meer dan 400.000 exemplaren per dag. Tegelijkertijd meldt concurrent Metro dat de vormgeving met ingang van deze week ‘drastisch is veranderd’. Het uiterlijk en de indeling van het hele dagblad hebben een opfrisbeurt gekregen, van voorpagina tot en met de tv-pagina.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in