Overslaan en naar de inhoud gaan

Zien van banner zorgt vaak voor zoekactie

De relatie tussen search en online bannering is sterker dan gedacht. Uit onderzoek blijkt dat de groep internetgebruikers die op het zien…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De conclusie die uit het onderzoek van (onderdeel van Isobar) naar voren komt is dat bannering in combinatie met search nog steeds rendabel is. Het onderzoek toont aan dat bijna de helft van de internetgebruikers die een actie onderneemt na het zien van een banner, ook een aan de banner gerelateerde zoekopdracht uitvoert. Van de internetgebruikers klikt 31% direct op de banner, terwijl 27% een zoekopdracht uitvoert naar het product, merk of bedrijf.

related partner content for mobile comes here

Van de internetgebruikers gaat 21% gaat direct naar de website van de aanbieder en 9% gaat op zoek naar achtergrondinformatie in sociale netwerken. Van alle gebruikers onderneemt 52% direct actie na het zien van de banner. Naast online bannering is zoekmachinemarketing volgens iProspect van essentieel belang om zo de vraag op te vangen die de bannercampagne genereert. Zonder de inzet van zoekmachinemarketing loopt een marketeer bijna de helft van de potentiële bezoekers aan zijn website mis.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in