Overslaan en naar de inhoud gaan

Welkom virus

Virale marketing, het klinkt als een ziekte, maar Fortune 500 bedrijven zijn er inmiddels van overtuigd dat het de genezing kan zijn van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het is goedkoop en krachtig, en je kunt er alles mee verkopen, van shampoo to telefoondiensten. Idealiter werkt het als volgt: marketingboodschappen verspreiden zich als de griep, mond-tot-mond, totdat er een volwaardige epidemie rondwaart. Een goed voorbeeld is de gratis e-mailprovider Hotmail, die begon met onderaan elk e-mailtje de boodschap ‘Get your free e-mail at hotmail.com’ te zetten. Zonder enige verdere reclame leverde dat in 18 maanden 11 miljoen gebruikers op. Bij zo’n service zit de virale component natuurlijk als het ware in het DNA. Andere bedrijven moeten er iets harder voor werken. Belangrijk is, om mensen een incentive te geven om de boodschap te verspreiden. Dat kan bijvoorbeeld met kortingen of gratis merchandise. Zorg verder dat de boodschap kort is, bied een goed product en limiteer de verspreiding om spamming te voorkomen.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>fortune, 27-11-2000<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in