Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Webverkopers wekken weinig vertrouwen’

Een groot aantal webverkopers slaagt er niet in het vertrouwen van de consument te winnen. Lang niet alle websites voldoen aan de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat zegt internet mediabureau The Digital Edge. Het bureau is weliswaar positief over de stijgende omzetten van webverkopers, maar pleit ervoor dat iedere detaillist met een website de wet kent en zijn voorwaarden hieraan aanpast. ‘Alleen op deze manier wordt het internet een volwaardig verkoopkanaal, waar zowel de kopende als de verkopende partij baat bij heeft’, aldus het mediabureau. Het vertrouwen van de consument kan gewonnen worden door duidelijke antwoorden op vragen als ‘Wat is de identiteit van de winkelier’, ‘Hoe dienen producten betaald te worden’ en ‘Hanteert deze site de verplichte bedenktijd van zeven dagen na aankoop’.

related partner content for mobile comes here

Consumentenbestedingen op internet blijven stijgen. In 2001 stegen de omzetten met 72 procent tot 554 miljoen, zo’n 0,8 procent van de totale aankopen in de detailhandel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in