‘Webverkopers wekken weinig vertrouwen’
Dat zegt internet mediabureau The Digital Edge. Het bureau is weliswaar positief over de stijgende omzetten van webverkopers, maar pleit ervoor dat iedere detaillist met een website de wet kent en zijn voorwaarden hieraan aanpast. ‘Alleen op deze manier wordt het internet een volwaardig verkoopkanaal, waar zowel de kopende als de verkopende partij baat bij heeft’, aldus het mediabureau. Het vertrouwen van de consument kan gewonnen worden door duidelijke antwoorden op vragen als ‘Wat is de identiteit van de winkelier’, ‘Hoe dienen producten betaald te worden’ en ‘Hanteert deze site de verplichte bedenktijd van zeven dagen na aankoop’.
Consumentenbestedingen op internet blijven stijgen. In 2001 stegen de omzetten met 72 procent tot 554 miljoen, zo’n 0,8 procent van de totale aankopen in de detailhandel.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid