Overslaan en naar de inhoud gaan

Wat heb je eigenlijk aan een Effie? (5)

5x5 vragen aan oud-Effie winnaar Hans Veldhorst van Ogilvy.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

1. Wat heeft het winnen van een Effie voor jouw bureau betekend?
Het winnen van de Effie heeft, tezamen met het winnen van de Grand Prix in Cannes, ons erkenning gegeven voor zowel creativiteit als effectiviteit, aansluitend bij onze wereldwijde Twin Peak strategy. Voor Ogilvy & Mather Amsterdam heeft dit een zeer positieve aantrekkingskracht gehad op klanten, de markt en creatief top talent.

related partner content for mobile comes here

2. Wat was de kracht van jouw case?
Gebruik van een sterk human insight: de mooiste woorden worden gesproken als iemand overleden is. Zonde eigenlijk, waarom zou je die woorden niet uitspreken als degene voor wie ze bestemd zijn nog vol in het leven staat. Waarom wachten met iets moois zeggen als het ook vandaag kan.

Daarnaast lag de kracht in de impactvolle executie, als platform waar mensen betrokken konden raken en de boodschap zelf uit konden dragen. Met een onomstotelijk commercieel en merkresultaat als gevolg.

3. Welke tips heb je voor inzenders van dit jaar?
- Schrijf een verhaal in plaats van losse antwoorden op de vragen. Het geschreven deel van de case moet net zo goed storytelling zijn als de casefilm.
- Wees glashelder over de relatie tussen de doelstellingen, de opdracht en het uiteindelijke creatief werk.
- Laat zien wat de campagne echt opgeleverd. Wat was de ROI van de marketingcase?

4 En wat moeten inzenders absoluut niet doen?
Verzanden in resultaten die niet daadwerkelijk gedragsveranderingen of commercieel resultaat te weeg hebben gebracht.

5. Welke Effie case vind je het sterkst tot op heden?
Triodos: volg je hart, gebruik je hoofd. Maatschappelijk relevant, onderscheidend, laat zien dat klein en duurzaam ook commercieel interessant kan zijn.

Dit was , dit , dit  en in deze serie van vijf korte interviews.

Tot kunnen adverteerders en bureaus hun cases inzenden om mee te dingen naar de EffieAwards 2015 van BVA en Vea.

De EffieAwards worden dit jaar op 13 oktober uitgereikt tijdens het door Adfo Groep, Vea en BVA gezamenlijk georganiseerde  in het Concertgebouw te Amsterdam aan het Museumplein. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in