Overslaan en naar de inhoud gaan

Trage start mobiele televisie

De ontwikkeling van mobiele televisie verloopt moeizaam.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het Verenigd Koninkrijk is mobiele televisie al sinds 2003 in verschillende vormen beschikbaar. Toch verloopt de ontwikkeling maar moeizaam: door allerlei technologische problemen, maar ook omdat consumenten niet erg warmlopen voor tv-kijken op hun mobieltje, of het nu gaat om live-uitzendingen of video-downloads.

related partner content for mobile comes here

Uit onderzoek blijkt dat consumenten mobiele tv vooral zien als middel om even de verveling te verdrijven, of om buitenshuis niets van een belangrijke live(sport)uitzending te hoeven missen - wat voor operators veelal duur is om uit te zenden. Maar consumenten hebben weinig zin om (veel) te betalen voor mobiele live-tv.

Dit wordt nog versterkt door de ondoorzichtige kostenstructuren van de aanbieders. Naar verwachting zal mobiele tv dan ook traag blijven groeien. Wel kunnen gebruikersniveaus op korte termijn worden gestimuleerd met goedkopere, door reclame-inkomsten ondersteunde diensten, op voorwaarde dat de reclame niet te opdringerig is.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in