Overslaan en naar de inhoud gaan

RONDVRAAG: Hoeveel mensen telt het ideale bureau van nu?

Wanneer is een (creatief) bureau groot genoeg: 4, 10 of 25 mensen?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op vertelden Hugo van Woerden en Philip Brink waarom ze in  hun succesvolle carrières bij Wieden+Kennedy Amsterdam opgaven om samen met Francine van der Lee hun eigen bureau te beginnen.

related partner content for mobile comes here

In twee jaar tijd verwelkomde het bureau &;slechts&; één nieuwe kracht: strateeg Edith Janson. Inmiddels maken ze (internationale) campagnes voor merken als Hi-Tec, Qurrent, Danerolles en het Diabetesfonds.

Hoewel dat ongetwijfeld naar meer smaakt, voelen ze niets voor schaalvergroting van hun bureau. Zoals ze zelf zeggen: ‘Wij vinden dat we op één scooter moeten kunnen passen.&;

Hun aanpak: ‘Als er veel werk is nemen we tijdelijk in omvang toe. Dan haken we losse designers, producers en creatieven in als magneetjes. We willen selectief zijn in wat we doen en voor wie we het doen. Ons doel is om te groeien zonder groter te worden. We gaan voor inhoudelijke groei.’

Maar waar ligt het omslagpunt van het bureau anno nu? Moeten bureaus met een groeiend klantenbestand investeren in schaalvergroting? Of heeft de grootte van een bureau niets te maken met de waarborg van (creatieve) kwaliteit? 

Kortom, hoe groot is volgens jullie het ideale bureau?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in