Overslaan en naar de inhoud gaan

Raad voor Cultuur oordeelt negatief over nieuwe omroepen

De Raad voor Cultuur vindt dat DeNieuwe Omroep (DNO) en ouderenomroep MAX onvoldoendeonderscheidend en vernieuwend zijn om te worden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Beide verenigingen voldoen aan de ledeneis van minimaal 50.000 leden. DNO wil met zijn programma's milieubewustzijnkweken en de verhoudingen in de wereld tussen arm en rijk aan de kaak stellen. MAX wil de integratie van ouderen in desamenleving bevorderen. De raad betreurt dat beide te weinig afwijken van wat al te horen en te zien is.

related partner content for mobile comes here

Of de nieuwe omroepen ook daadwerkelijk het bestel binnenkomen, beslist de staatssecretaris. Zij laat zich ook adviserendoor de Publieke Omroep en het Commissariaat voor de Media. De laatste instantie oordeelde onlangs nog positief over detwee. Voor het nieuwe jaar hakt de bewindsvrouw de knoop door. Per september 2005 kunnen de eventuele toetreders dan op debuis te zien zijn.

De raad oordeelt verder dat uit de beleidsplannen van de bestaande omroepen blijkt dat zij geen gezamenlijke visie hebben.De raad betwijfelt of de publieke omroep momenteel in staat is “een relevant deel” van de Nederlandse bevolking met zijn programma's blijvend aan zich te binden.

De raad stelt vraagtekens bij de “legitimatie”? van het huidige bestel. Een behoorlijk deel van de Nederlandse bevolking kijkt niet of nauwelijks naar de programma's van de publieke omroep. Nieuwe spelers zijn daarom welkom, maar de raad ziet daarvoor bij de kandidaten onvoldoende aanknopingspunten. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in