Overslaan en naar de inhoud gaan

PR-bureaus vrezen reputatieopdracht Fifa

Twee internationaal gelauwerde pr-bureaus hebben zich teruggetrokken uit een pitch voor de aankomende wereldkampioenschappen voetbal in…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Na het als , en wellicht , lijken ook pr-bureaus hun vingers niet te willen branden aan de Fifa. De wereldvoetbalbond had , , , en uitgenodigd om te pitchen voor de reputatieopdracht, maar Edelman en Bell Pottinger gaven direct aan geen interesse te hebben. De precieze redenen blijven onbekend, maar insiders zeggen tegenover dat het bureau dat de pitch wint, een te groot risico op reputatieschade loopt.

related partner content for mobile comes here

Volgens Ashley McCown, voorzitter van , is het onvermijdelijk dat het winnende bureau zelf reputatieschade overhoudt aan de klus. McCown: ‘Degenen die de klus op zich nemen moeten zichzelf fundamentele vragen stellen over van fatsoen, ethiek en moraal.’ Daarnaast zal het winnende bureau voor een deel worden belemmerd in hun werk door de bemoeienis van de Russische regering. Vorig jaar bekritiseerden Amerikaanse mainstream media het pr-bureau , nadat ze Vladimir Poetin in een podium hadden gegeven om Amerika te waarschuwen tegen militaire acties in Syrië.

Lage verwachtingen bieden kansen

Toch zien enkele bureaus kansen in de reputatieopdracht voor de . Door de lage verwachtingen van de branche worden er geen grote veranderingen verwacht. Het duurt echter nog drie jaar voordat het WK in Rusland plaatsvindt en nog eens zeven jaar tot het WK in Qatar. De kans bestaat dat in de komende tijd de geopolitieke situatie flink verandert en verbetert. In een best-case scenario wordt het winnende bureau gezien als de katalysator van de positieve veranderingen bij de Fifa en de aankomende toernooien. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in