Overslaan en naar de inhoud gaan

Ontslagen bij Publicis na overname

Volgens het Britse persbureau Brandweek heeft Publicis-topman Maurice Levy gewaarschuwd dat ontslagen onvermijdelijk zijn na de overname…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Publicis en Bcom3 ‒ holding van onder meer Leo Burnett, D’Arcy en Starcom MediaVest ‒ gaan officieel op 20 september samen. De fusie creëert het vierde internationale bureaunetwerk ter wereld met een inkomen van drie miljard euro op jaarbasis.

related partner content for mobile comes here

De reden van de ontslagen, waarover Levy niet in detail ging, is dat het gefuseerde bedrijf mede als gevolg van de slechte economische situatie de vereiste marges waarschijnlijk niet zal halen. Daarop daalde de koers van de aandelen Publicis met bijna 5 pct op de New Yorkse effectenbeurs. De vereiste operating marge is volgens Levy 15 pct, wordt dat niet gehaald dan moet in de kosten worden gesneden.

Levy zei verder volgens Brandweek dat hij de business voor zijn groep wilde vergroten via cross-selling, zodat bestaande klanten meer accounts bij de diverse netwerken gaan onderbrengen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in